دکتر ریما سرحدیان - کلینیک پوست مو و زیبایی
آدرس: ارومیه، چهار راه شورا، خیابان شورا، ساختمان کاکران، بالای داروخانه دکتر مائیل، طبقه اول، واحد 201 و 202

اگر تصمیم گرفته اید که خدمات لیزر موهای زائد دریافت کنید، اما نمی دانید قبل از مراجعه به مراکز ارائه کننده خدمات لیزر، چه کارهایی را باید انجام دهید و چگونه خود را برای لیزر موهای زائد، آماده کنید، حتما این مقاله را کامل دنبال کنید.

ما در اینجا چند مورد از نکات قبل از لیزر موهای زائد را که حتما باید بدانید و مهم هستند را بررسی کرده ایم. توصیه می کنیم، قبل از دریافت هرگونه خدمات لیزر موهای زائد، این موارد را به دقت مطالعه کنید تا بهترین نتیجه را کسب کرده و دچار عوارض احتمالی نگردید.

فهرست محتوای این صفحه

لیزر موهای زائد چیست؟

لیزر موهای زائد یک درمان زیبایی است که در آن پزشک یا تنکسین، از دستگاه لیزر برای ارسال پرتوهای نور به فولیکول های موی بیمار استفاده می کند و رنگدانه ملانین موجود در مو را هدف قرار می دهد. نور به گرما تبدیل می شود و به فولیکول مو آسیب می رساند و رشد مو را قطع می کند.

پس از چندین جلسه، این روش حذف موهای زائد به طور قابل توجهی رشد مو را کند یا حتی برای همیشه متوقف می کند.

نکات قبل از لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد معمولا بدون درد و بی خطر است، اما برخی از فعالیت های قبل از درمان، احتمال عوارض جانبی را افزایش می دهد. بسیار مهم است که در مورد خطرات احتمالی با پزشک مشورت کرده و نحوه پیشگیری از آن را بدانید.

کلینیک دکتر ریما سرحدیان یکی از مجهزترین مراکز لیزر ارومیه می باشد و دکتر ریما سرحدیان که یکی از مجرب ترین پزشکان پوست در ارومیه می باشند، به همراه همکاران ما در کلینیک آماده پاسخ گویی به سوالات شما و راهنمایی در باره نکات قبل از لیزر موهای زائد هستند. به همین منظور می توانید با شماره های زیر تماس حاصل نمایید.

خط 1 : ۰۴۴۳۳۴۳۶۹۶۹
خط 2 : ۰۴۴۳۳۴۳۷۹۷۹
خط 3 : 04433438989

پاسخ گویی (9 صبح تا 9 شب)

1- قبل از مراجعه، پوست خود را تمیز کنید

قبل از مراجعه به کلینیک برای دریافت خدمات لیزر موهای زائد، ناحیه ای که قرار است با لیزر بر روی آن کار شود را تمیز کنید. (به عنوان مثال، پاها، زیر بغل، ناحیه بیکینی) لوسیون ها، کرم ها، کثیفی ها و سایر ناخالصی های روی پوست می توانند اثر بخشی لیزر را کاهش دهند. پوست تمیز به لیزر اجازه می دهد تا مستقیما به فولیکول مو اثر گذاشته و رشد مو را متوقف کند.

2- از انجام اپیلاسیون و وکس خودداری کنید

قبل از انجام لیزر موهای زائد، نباید از وکس یا اپیلاسیون و یا هر روش دیگری که باعث می شود مو با ریشه کنده شود استفاده کنید. چون اثر گذاری لیزر، بر روی فولیکول مو می باشد و وقتی شما با اپیلاسیون، کل مو را از ریشه درآورده اید، دیگر ریشه ای وجود ندارد که لیزر بر روی آن اثر بگذارد، بنابراین لیزر درمانی برای شما کاملا بی فایده خواهد بود. 

توصیه می شود که حتما به مدت 6 هفته قبل از لیزر درمانی، از روش های دیگر رفع موهای زائد که مو را ریشه کن می کند ،استفاده نکنید.

3- ناحیه درمان را اصلاح کنید

اصلاح موهای ناحیه ای که باید با لیزر درمان شود، یک امر ضروری است. منتهی این اصلاح را باید با تیغ انجام دهید، نه با روش هایی مانند اپیلاسیون. کار اصلاح را یک یا دو روز قبل از مراجعه به کلینیک انجام دهید.

وجود موهای زیاد در محل انجام لیزر، باعث می شود که اشعه لیزر به خوبی به فولیکول مو نرسد. همچنین خود موها نیز اشعه لیزر را جذب می کنند و می سوزند و این موهای سوخته به پوست شما می چسبند و باعث درد در این ناحیه خواهند شد. بنابر این حتما موهای ناحیه مورد نظر را با تیغ، اصلاح کنید.

4- از قرار گرفتن در معرض نور خورشید، و برنزه کردن پوست خودداری کنید

آفتاب سوختگی یا برنزه شدن پوست، احتمال سوختگی با لیزر را افزایش می دهد. زیرا لیزرهای سنتی به تضاد رنگی واضح بین پوست و مو نیاز دارند تا رنگدانه های موجود در مو را با موفقیت هدف قرار دهند. اگر پوست تیره‌ تر باشد، لیزر می‌تواند به اشتباه به جای مو، ملانین پوست را هدف قرار دهد.

بنابر این توصیه می شود 4 هفته قبل از انجام لیزر ، از پوست در مقابل اشعه UV خورشید محافظت کرده و از رفتن به استخر روباز، سولاریوم و حمام آفتاب خودداری کنید.حتی اسپری ها، کرم ها و یا لوسیون های برنزه کننده را نیز نباید استفاده کنید.

5- این داروها را قبل از لیزر مصرف نکنید!

برخی داروها با لیزر موهای زائد، تداخل دارند، زیرا پوست را حساس تر کرده و احتمال عوارض جانبی را افزایش می دهند. برخی از این داروها که نباید قبل از لیزر موهای زائد، مصرف کنید عبارتند از:

در صورتی که یکی از داروهای ذکر شده را مصرف می کنید، حتما قبل از دریافت خدمات لیزر، این موضوع را به پزشک خود اطلاع دهید.

6- از محصولات مراقبتی پوست، با احتیاط استفاده کنید

قبل از انجام لیزر موهای زائد، با پزشک خود در مورد محصولات مراقبتی پوستی که مصرف می کنید، مشورت کنید. برخی از مواد تشکیل دهنده محصولات مراقبتی پوست، می توانند پوست را در برابر لیزر آسیب پذیر کرده و احتمال تغییر رنگ، قرمزی و سایر عوارض جانبی را افزایش دهند.

پزشک شما ممکن است توصیه کند که این محصولات مراقبتی پوست را برای یک یا دو هفته قبل از درمان قطع کنید:

  • کرم های لایه بردار AHA/BHA
  • محصولات دارای رتینول یا رتینال
  • محصولات دارای بنزوئیل پراکسید
  • محصولاتی که پوست را خشک می کنند

برای ایمن بودن، چند روز قبل از انجام لیزر موهای زائد، فقط از پاک کننده ها و مرطوب کننده های ملایم استفاده کنید.

7- از نوشیدن قهوه خودداری کنید

حداقل چند ساعت قبل از لیزر درمانی از مصرف قهوه خودداری کنید. قهوه پوست را حساس تر می کند و ممکن است باعث ناراحتی یا درد شود.

8- عدم استفاده از خدمات لیزر، بعد از بوتاکس و فیلرها

دو هفته پس از درمان بوتاکس یا هرگونه فیلر صبر کنید و بعدا از آن برای لیزر موهای زائد مراجعه کنید. اگر مواد تزریقی ته نشین نشده باشند، لیزر درمانی می تواند اثرات درمان زیبایی را مختل کرده و باعث تورم و قرمزی شود.

9- اگر این سوابق پزشکی را دارید، حتما با پزشک خود مشورت کنید

علاوه بر مواردی که در قسمت های قبل ذکر کردیم، ممکن است برخی از سوابق پزشکی شما یا وضعیت فعلی تان، به گونه ای باشد که انجام لیزر، برای شما عوارض جانبی به همراه داشته باشد. به همین منظور اگر یکی از شرایط زیر را دارید، حتما آن را با پزشک خود مطرح کنید:

افرادی با پوست‌های حساس و نازک که مستعد تغییر رنگ یا کبود شدن است.

  • افرادی که باردار بوده یا در دوران شیردهی می باشند.
  • افرادی که در حال هورمون درمانی هستند.
  • افرادی  که در حال شیمی درمانی هستند.
  • افرادی که بر روی پوست خود زخم تازه دارند.
  • افرادی که به تازگی تاتو یا خالکوبی کرده اند.
  • افرادی که کمتر از دو هفته است که تزریق ژل، بوتاکس یا فیلر انجام داده اند.
  • افرادی که مبتلا به عفونت‌های باکتریایی، ویروسی یا قارچی فعال پوست هستند.
  • افراد مبتلا به هرپس ( انجام لیزر در این مورد تنها 2 هفته بعد از درمان کامل عفونت امکان پذیر است)
  • افراد مبتلا به هر نوع التهابات پوستی.
  • افرادی که خال پوستی یا ماه گرفتگی دارند بهتر است با پزشک مشورت کنند.
  • افرادی که مبتلا به اگزما هستند.
  • افرادی که مبتلا به هایپرپیگمانتاسیون هستند.
  • افراد مبتلا به  فوتودرماتوز یا همان حساسیت شدید پوستی به نور خورشید.
  • افراد مبتلا به سوریازیس یا همکان پسوریازیس 
  • افراد مبتلا به صرع
  • افراد مبتلا به  HIV
  • افرادی که بزودی یا بعد از لیزر، قصد عمل جراحی دارند.
  • افرادی که به دلیل مشکلات وریدی در پاهایشان احساس سنگینی می کنند.

در صورتی که بجز این موارد، سابقه بیماری یا مشکل خاصی دارید که فکر  می کنید باید با پزشک، مطرح کنید، حتما این کار را انجام دهید.

جمع بندی و سخن پایانی

ما در اینجا چند مورد مهم از نکات قبل از لیزر موهای زائد را که حتما باید رعایت کنید، بررسی کردیم. بهتر است این نکات را به صورت کامل مطالعه کرده و در صورتی که موردی برای تان مبهم است، حتما قبل از انجام لیزر موهای زائد، آن را با پزشک خود مطرح کنید.

هرچه بیشتر این موارد را رعایت کنید و همه جوانب را به درستی بررسی کنید، کمتر دچار عوارض لیزر خواهید شد و نتیجه ای که در نهایت کسب می کنید، رضایت بخش خواهید بود.

نظرات و سوالات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *